maanantaina, heinäkuuta 21, 2008

Ruuna on isukki!

Minä olen kuulemma saanut pojan. Ei minua oikein varsat kiinnosta mutta poikani emän kanssa uudistaisin mielelläni tuttavuutemme. Siinä oli mukava tamma; iloista antajaa se oripoika rakastaa! Vaan nyt on nuo lisääntymistouhut minulta ohitse ja nykyistä tammaani pyrin vain suojelemaan toisten ruunien lähentelyltä.

Matte sanoi, että uusi varsani on oikein hieno mutta kovin arka. Muut ihmiset sanovat, että ihan normaali varsa mutta curlyksi tai länkkärirotuiseksi kyllä kamalan ujo tapaus. Matte ei ole päässyt rapsuttamaan pikkuherraa ollenkaan vaan on joutunut kuvaamaan kauempaa. Minun vuoden vanha tyttäreni sen sijaan oli päässyt ujoudestaan ja yritti syödä maten varpaat. Se on vielä niin nuori, ettei ymmärrä, että varpaiden kuuluu olla kiinni ihmisessä eikä niitä voi irrottaa.

Me ollaan koko lauma uudella laitumella aika kaukana tallista ja ihan maten takapihalla. Minä pidän silmällä kun matte kulkee sisällä ja pihalla eestaas ja toivon, että saisin porkkanoita tai leipää suoraan keittiön ikkunasta. En minä ikinä saa mutta koskaan ei pidä luopua toivosta!

Minä olen alkanut harjoitella esteratsuksi. Vaikka minä hyppään itsekseni hyvin ja joskus huviksenikin laitumella olevia maastoesteitä ja olen hirmu hyvä irtohypytyksessä niin minusta ei ole mitään järkeä hypätä ratsastajan kanssa. Hypätköön matte tai Sukkistäti itse jos hypätä tahtovat! Minä nyt olen kumminkin joutunut vähän menemään laukkapuomeja ja ensimmäisen tarkoituksella hypätyn maastoesteeni hyppäsin maten kanssa viime viikolla. Se oli sellainen pieni tukki maastoesteradalla ja matte vähän puhui, että mentäisiin sinne radalle ehkä vielä tänä iltana.

Photobucket
Tässä on minun poika viikon vanhana.


Ei kommentteja: