torstaina, lokakuuta 02, 2008

Ruuna työskentelee kaurojensa eteen

Minun tallikaveri kävi mokailemassa westernin SM-kisoissa vaikka kyllä se jotain palkintoja ja ruusukkeitakin sieltä toi kotiin. Sen porukat vaan eivät olleet oikein tyytyväisiä ja nyt se treenaa kovasti tuonne Last minute challenge showhun. Toivottavasti siellä sujuu hyvin.

Matte lupasi lainata sille minun upeaa halter-riimuani joten eipä ole epäonnistuminen ainakaan varusteista kiinni! Matte aikoo kanssa lähteä katsomaan niitä kisoja kun meiltä ei ole sinne pitkä matka. Matte oli siellä SM-kisoissakin katsomassa ja se huomasi siellä, ettei se ymmärrä lännenratsastuksen lajien pistelaskusta mitään. Välillä sitä alkoi kuulemma epäilyttää koko touhu kun se oli monesti niin eri mieltä tuomarien kanssa. Matte ahdisteli kysymyksillä minun western-opea niin kovasti, että ope takuulla katuu kun otti maten mukaan sinne Tampereelle.


Me harjoiteltiin eilen tädin kanssa trailia ja minä olin tosi hyvä niin kuin minä aina olen. Melkein tahtoisin sellaisiin kisoihin myös mutta matte ei uskalla lähteä joten kuski puuttuu. Matte aikoo yrittää puhua tätiä ympäri jos se suostuisi kisaamaan ensi kaudella. Minulla on nykyään oma kisarahastokin kun minun vanha satula meni vihdoin kaupaksi ja matte sai siitä ylimääräistä rahaa.

Osalla niistä satularahoista matte osti minulle uuden satulapatjan ja se on tosi hyvä! Matte on ihan varustelukierteessä ja sanoo, että vain paras on minulle kyllin hyvää. Niin kuin onkin. En minä tahdo treenata huonot kamat päällä! Väreillä ja semmoisilla ei ole minulle niin väliä mutta varusteiden pitää olla sopivia ja mukavia.

Nyt on kuulkaas piru irti: Enää ei riitä, että minä nostan sen vasemman laukan vaan minun pitää tehdä siinä töitä. Minä joudun nykyään lyhentämään sitä laukkaa ja kokoamaan ja kantamaan itseäni ja samalla pitää mennä sinne mihin käsketään.

Kohta minun pitää alkaa harjoitella oikein kunnolla lopea eli semmoista kamalan hidasta laukkaa eikä minun jogikaan ole tarpeeksi hidasta kuulemma vielä. Minusta matte saisi ihan itse koota itsensä ja mennä keskenään jogit ja lopet. Välillä ärsyttää tuommoinen kun pitäisi koko ajan olla opettelemassa uusia asioita. Siinä joutuu miettimään niin paljon, että tulee pää kipeäksi!


Eikä minun kaura-annostakaan ole lisätty yhtään, miten minä muka jaksan töitä kun en saa edes tarpeeksi ruokaa! Minulla EI ole tynnyrimahaa, se on joku maten näköharha.


3 kommenttia:

Olmi kirjoitti...

sano matelle terveisiä että se voi tavata mut siellä vikaminsassa. oon ainakin lauantaina paikalla (ilman heppaa tosin).

Anonyymi kirjoitti...

Matte sanoi, että se tulee helsaamaan jos uskaltaa. Matella on joku semmoinen sosiaaliongelma (minulla semmoista ei ole yhtään, minä olen kaikkien ihmisten kaveri ja kaikkien hevosten pomo!) ja sen on vähän vaikea olla jos on tuntemattomia ihmisiä ja varsinkin jos ne on suuria guruja. Luultavasti se nyhjää siellä minuuttikisassa opensa hihassa kiinni tai jonkun muun tutun liepeissä.

Täten ilmoitan, että olen palannut kesää edeltäviin mittoihini. Eli se valtava maha oli ihan maten kuvittelua vaan!

Ruuna

Touhis kirjoitti...

Tuu helsaamaan muakin sit :) Olmi ainakin osaa osoittaa mut sormella. Mäkin oon paikalla hommissa ilman heppaa ja meidän esikoinen ja kuopus myös.