tiistaina, kesäkuuta 16, 2009

Ruuna opetustöissä

Minun tallikaveri kävi viikonloppuna voittamassa YES-kisoissa Ypäjällä. Minulla taas oli koko viime viikon rankka osa kun opetin yhtä tätiä ratsastamaan. Se täti opetteli kaiken ihan alusta alkaen: meillä oli harjaamista ja hevosen pesua ja karsinan puhdistusta ja satulointia ja ratsastuksen opettelua.

Täti edistyi ihan mukavasti ja me laukattiinkin loppuviikosta sekä maneesissa että maastossa. Maastossa minä kyllä päätin siitä laukasta eikä täti ja matte oli hirmu vihainen ja tuli itse selkään ja minun piti tehdä pysähdyksiä ja peruutuksia ja sidepassia ja laukannostoja jokirannassa kunnes matte oli tyytyväinen ja vielä kun tultiin kotiin niin täti ratsasti maneesissa enkä päässyt heti huilaamaan. Täti oli kumminkin hirmu tyytyväinen ratsastukseen ja minuun ja kiitteli kamalasti mattea vaikka minuahan olisi pitänyt kiittää kun minä tein kaiken työn ja olin opetusmestarina ja valvojana ja harjoituskappaleena samaan aikaan!

Se täti lähti sitten meiltä melkein suoraan ratsastusleirille. Me ollaan maten kanssa sen jälkeen rentouduttu ja käyty vain maastossa. Tänään alkaa sitten arki kun Sukkistäti tulee ja minun täytyy taas taipua kouluratsastusmoodiin. Se on oikeastaan aika kivaa vaihteeksi kun olen melkein pari viikkoa harjoitellut pelkästään länkkäriä tai ollut alkeisratsuna.

Laitumella minä olen nyt ollut aina ihan koko päivän ja minun maha on kestänyt hyvin eikä kavio-oireitakaan ole ollut. Ulkona olen ympäri vuorokauden mutta tarhassa yön kun matte pelkää, että söisin öisin niin paljon että räjähdän! Meidän laidun on tosi hyvä ja minua ihan harmittaa, etten jaksa syödä koko aikaa vaan välillä pitää huilata että jaksaa taas syödä.



Ei kommentteja: