lauantaina, toukokuuta 22, 2010

Ruuna antaa palautetta

Matte löysi minulle Hulmiksen laatiman kyselykaavakkeen ja vastaan nyt kysymyksiin täysin rehellisesti.

Hei ja tervetuloa osallistumaan tutkimukseen. Anna palautetta personal hoitajallesi, joka päivittäin hoitaa tarhauksesi, ruokintasi ja muut täysylläpitoon sisältyvät toimenpiteet. Tarvitsemme palautetta kehittääksemme tallimme toimintaa. Kiitos yhteistyöstäsi.

Ruokinta
Ruoka-ajat ovat mielestäni:
[] tarpeeksi säännölliset
[] liian rutiininomaiset
[x] ovat liian harvoin
[] mukava tapahtuma

Ruoka-aikaan huudan, rikon paikkoja, ja potkin seiniä, koska
[] palvelu ei ole tarpeeksi nopeaa
[] huolettaa että jään ilman
[] teen mitä tahansa jotta saisin ruuan ensimmäisenä
[x] en huuda, riko paikkoja ja potki seiniä

Ruoka on
[] maukasta
[] riittävää
[x] lisää kauraa, kiitos

Väkirehuannokseni on
[] liian suuri
[] liian pieni
[x] syöty jo, saanko lisää

Tarhaus
Tarhavuorot ovat
[x] liian lyhyet
[] liian pitkät
[] seison vain tallissa, päästäkää minut ulos

Rastita paikkansa pitävät väitteet:
[] Minulla on usein kuuma tallissa
[x] En saa tarpeeksi porkkanaa
[x] Rikoin taas loimeni
[] Uusi hoitajani on idiootti
[x] Tarhan portit ovat liian tiukasti lukitut
[x] Kaipaan enemmän varjoa tarhaani
[] Tarjoilija, ruuassani on kärpänen
[] Haluan enemmän kuiviketta
[x] Vieruskaverini kiusaa minua
[x] Kiusaan vieruskaveriani
[] Tallitädit, pysykää satulahuoneessa


Seuraavaksi pyydämme sinua kuvailemaan hoitajaasi. Tiedot ovat täysin luottamuksellisia, emmekä missään yhteydessä kerro Sinun vastanneen tälläiseen kyselyyn.

1. Onko hoitajasi lyönyt sinua? Jos, milloin? On. Muutama päivä sitten kun runttasin sen pesuboksin seinään. Kummallista ylireagointia minun mielestä.

2. Koetko saaneesi sairaslomaa ollessasi kipeä? Olen saanut potea vaivojani ja minua on hoivattu kun sairastan. Toisaalta joskus kun olen ihan jäykkä, minun täytyy mennä kevyisiin töihin esim. taivuttelemaan.

3. Onko varusteesi laitettu niin, että ne eivät paina ja aiheuta hankaumia? On.

4. Oletko ikinä potkaissut hoitajaasi? Entä purrut? Miksi ja milloin? Olen potkaissut kun tulin nuorena orina Suomeen ja hoitaja yritti viedä pois tyhjän väkirehuastian, vaikka odotin siihen täydennystä. Minun kaurasaavi on minun kaurasaavi vaikka se olisi tyhjäkin! Purrut en ole, mutta nipistin kerran kun minun selkään tuupattiin vieras mukula. Minulle on kyllä tehty selväksi, ettei potkiminen ja pureminen ole sallittujen asioiden listalla.

5. Kuvaile vielä hoitajaasi. Se on semmoinen aika lepsu täti, jota on helppo huijata antamaan ylimääräisiä herkkuja ja pääsen töissäkin laiskottelemaan kun esitän, etten millään jaksa.


Tallilla käy paljon muitakin ihmisiä, nyt kysymme heistä. Tiedot edelleen luottamuksellisia, emmekä anna niitä kolmansien osapuolien haltuun.

* Pidätkö kengittäjästä? Juu. Minusta on kiva olla äijien kesken.

* Miksi vihaat eläinlääkäriä? Kun se tuikkii minuun piikkejä ja/tai raspaa hampaita eikä edes anna namia koskaan. Ihan looginen ratkaisu minusta!

* Kuinka pikkutyttölaumoja voisi mielestäsi harventaa? Onko sellaiseen tarvetta? Kiukkuinen ilme ja tarvittaessa napakka potku pitää pikkuihmiset sopivasti loitolla. Jos lapset tuovat minulle ruokalahjoja, ne ovat oikein tervetulleita.

* Kuka on paras ihminen? Matte eli tässäkin mainittu hoitaja ja heti perään minun western-ope. Kolmantena ehkä kengittäjä.


Sitten sekalaisiin kysymyksiin.

-Kuinka kohtelet ihmistäsi? Tiukasti mutta reilusti. Sitä ei saa päästää niskan päälle vaan se pitää opettaa antamaan tarpeeksi herkkupaloja. Tärkeää on kanssa se, ettei se pääse minua liikaa rasittamaan töillä ja että viikko-ohjelma on kyllin monipuolinen.

-Oletko rikkonut tallissa esineitä tai asioita? Mitä? Kuinka asiaan suhtauduttiin? Loimia ja ämpäreitä on mennyt ja kerran yritin mennä karsinan seinästä läpi tappamaan naapurin ja seinää piti korjata. Koiria potkin myös. Olen pystynyt vakuuttamaan henkilökunnan siitä, että kyseessä oli vahinko tai sattumien summa, eikä rankaisutoimenpiteisiin ole ryhdytty.

-Onko sinulla tarpeeksi virikkeitä vapaa-ajallesi? Melkein. Ruokintoja on liian harvoin, mutta muuten asiat ovat ihan hyvin. Pari tammaa voisin kyllä ottaa.

-Mikä on paikkasi arvoasteikossa? Tarhassa majakan perävaunu. Laidunporukan kunkuksi aion päästä taas tänäkin kesänä. Tammat tykkäävät, kun pidän ne kurissa ja nuhteessa.

-Onko talliympäristön kunto miellyttävä? Syötäviä istutuksia on liian vähän eikä maneesissa kasva mitään. Esteiden koristeinakin käytetään tekokasveja!

-Puretko puuta? Imppaatko? Milloin riippuvuutesi lähti kehittymään? En varsinaisesti. Karsinan korjauksessa käytetty uusi hyvä lauta kyllä maistuu.

Kiitämme vastauksista. Tallimestari kerää paperit iltakaurojen jälkeen.


1 kommentti:

Yamaba kirjoitti...

Tämä oli hyvällä maulla tehty survey.