lauantaina, lokakuuta 08, 2005

Linkkeilyä

Tsekkasin linkkini läpi, taitavat kaikki toimia.
Muutamia on hämmästyttänyt ahaltekinhevosen pääsy linkkilistaani. Syy on ihan puhtaasti se, että olen nyt reilut puoli vuotta haaveillut erään tietyn paperittoman palomino-ruunan ostosta (hei kuka vippais 5000€?). Myyjän - tuttu hevoskauppias ja hevosalan monitoimimies - kanssa on arveltu että ruuna sisältäisi mm. ahaltekkea, sen laatuinen on metallinkiilto karvassaan.
Ruunasta saisi himputin kivan western-ratsun ja luonne sillä on presiis minulle sopiva, ei liian mukautuva muttei liian hankalakaan.

Seikkailin juuri western-linkkien ihmeellisessä maailmassa ja aloittelijaa hämmentää alan rönsyily normaaliratsastuksesta ties mihin henkiparannukseen. Onneksi minulla on muutama luottoihminen, joilta kysyä etten tule ihan kusetetuksi.

Western-harrasteluni alkuaikona minua höynäytti rikas tätiratsastaja, jolla oli suuret puheet mutta minimaalisen vähän hevoskokemusta. Myöhemmin kuulin että täti on suuri kupla ja yleinen naurunaihe "western-piireissä", mutta tämä selvisi minulle ikäänkuin kantapään kautta. No, oppirahat on aina maksettava. Minussa on kuitenkin se hyvä puoli että opin kerrasta, ts. en tee samaa virhettä kahdesti. Kas kun aina löytyy uusia virheitä tehtäväksi, virheiden toistaminen on silkkaa ajanhukkaa.

Image hosted by Photobucket.com
Pikkuori vauhdissa


Ei kommentteja: