sunnuntaina, heinäkuuta 15, 2007

Orin elämää

Matelta oli toivottu että se höpisisi ja vaahtoaisi vähemmän ja antaisi minun kertoa enemmän orimaisia juttuja. Minulla on nyt ollut vähän kiire kun olen valmennuksessa neljä kertaa viikossa ja opettelen kaikkia uusia hienoja juttuja. Välipäivät menevät sitten tarhaillessa tai laitumella tai sitten matte tulee ja me mennään vähän maastoon.

En ole ollut sisällä koko kesänä paitsi pihatossa aina öisin joskus ja kuumina päivinä ja varsinkin jos on paljon ötököitä. Paarmoja minä en voi sietää ollenkaan ja sätkin ja potkin kiemurtelen töissäkin jos niitä paarmoja on. Minusta pitäisi tehdä töitä vain silloin kun ei ole ötököitä eikä liian kuuma. Toisaalta ei saisi sataakaan. Matte sanoo, että minulle sopivat työskentelylämpötilat on miinus viisi viiva plus viisitoista astetta lämmintä ja puolipilvistä säätä mieluiten.

Pakkanen ei muuten haittaa mutta kun talvella työskennellessä tulee helposti liian kuuma ja tulee hikeä ja kestää kauan ennen kuin kuivun. Talvella minä käytän joskus sellaista hassua loimea jos olen kastunut. Nyt se loimi on matella korjattavana kun Muuli käytti sitä kerran keväällä ja minä otin siitä kiinni kun se loimi on kerta minun ja vedin siitä ja siihen tuli iso reikä. Että matte olikin kiukkuinen silloin! Minä en kuulemma saa ollenkaan uutta loimea vaan minun pitää pärjätä sillä vanhalla vaikka se on paikattu.

Muuli ei enää tarhaa minun kanssa kun minusta tuli isä ja minä riehaannuin siitä kun minun tyttären äidille tuli varsakiima ja silloin suutuin Muulille kun se yritti ihan varmasti vokotella minun naista. Silloin minä pureskelin sitä Muulia niin, että sen Isäntä hätääntyi ja otti sen pois ja vei laitumelle. Se laidun on ihan minun naisen tarhan vieressä joten nyt se vokottelee sitä tammaa päivät pitkät ja seurustelee minun tyttären kanssa. Onneksi minun nainen ei tykkää Muulista vaan luimii ja potkii eikä päästä meidän lastakaan aidan viereen kun se saisi kumminkin Muulilta huonoja vaikutteita.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Kuvassa on minun nainen ja meidän esikoistytär


Ei kommentteja: