maanantaina, tammikuuta 28, 2008

Ruunan kissanpäivät

Minulla kävi hieroja. Matte oli tilannut sen varmuuden vuoksi kun olen kasvanut viime aikoina ihan humahtamalla ja matte ajatteli jos minulla olisi sen takia mennyt joku paikka jumiin. Hieroja löysi lihasjäykkyyttä minun oikeasta takajalasta. Se onkin minua vähäsen vaivannut, mutten ole viitsinyt sanoa mitään kun ei ole miehekästä valittaa. Oikean jalan jumitus on sekin vaikeuttanut minun vasemman laukan nostoja.

Lapojen takana oli myös vähäsen jännitystä ja hieroja epäili, että minun satula olisi vähän ahdas. Minut satulat syynättiin tarkasti ja kävikin sitten ilmi, että minun lainakoulusatula ei istu ihan niin kuin pitäisi vaan puristaa vähän. Minä olen leventynyt selästä lyhyessä ajassa paljon ja tarvitsen kuulemma uuden koulusatulan jostain. Minun länkkärisatula pitää kanssa vaihtaa tuossa keväämmällä mutta vielä toistaiseksi sen pitäisi olla ihan hyvä.

Se hieronta oli sitten ihanaa. Minun silmät lupsivat ja alahuuli roikkui ja meinasin nukahtaa. Välillä käännyin oikein katsomaan mitä se hieroja tekee kun tuntui niin pahuksen mukavalta. Minä tykkäisin, että minua hierottaisiin vaikka joka päivä mutta se hieroja sanoi, ettei minua tarvitse tämän enempää hoitaa ellei minulla joku paikka jäykisty.

Matte on pari päivää lallatellut olevansa joku ihmeen ruokintaguru. Se nimittäin laskeskeli minun syömiset heinäanalyysin perusteella ja totesi, ettei minun ruokavalioon tarvitse tehdä mitään muutoksia vaan että matte on sen onnistunut laatimaan kerralla oikein. Tänään kävi kyllä ilmi, että minä olen saanut vahingossa vähän aikaa liikaa kauroja kun tallihenkilökunta oli käsittänyt maten ohjeet väärin.

Matte oli ihmetellyt pulskistumistani mutta ajatellut, että se johtui siitä kun olen saanut vähemmän liikuntaa kun matte on ollut kipeänä. Minä en ole asiasta viitsinyt henkilökunnalle huomauttaa koska maten määräysten mukaan syötetty kauramäärä on tällaiselle kasvavalle nuorelle miehelle ihan liian pieni. Matte taas sanoi, että minulle on tullut läskiä ja sormi uppoaa minuun ja että minun pitää vähän solakoitua jo terveydellisistä syistä. Minä yritin sanoa, että:
Jos sä oot liian laiha, niin sit sua paleltaa aina
Josset sä mitään paina, vie tuuli sut mukana aina*

eikä matte varmaan tykkäisi jos puhaltuisin tuulen mukana pois. Matte käski minun lakata höpöttämästä ja sitten minun kaura-annos pienennettin taas normaaliksi. Nyt kyllä harmittaa.


Ei kommentteja: