lauantaina, maaliskuuta 01, 2008

Ruuna puhuu asiaa

Minun lääkäri tuli ja minä irvistin sille kamalasti. Minulla oli hampaat irvessä ja korvat pitkin niskaa kun sanoin sille, ettei tartte tulla tänne äijä! Se lääkäri nimittäin raspasi minun hampaat kun se viimeksi kävi eikä se ollut yhtään kivaa vaan inhottavaa ja sattuikin. Lääkäri kumminkin tuli minun viereen ja rapsutti vähän ja tökkäsi ihan pienen piikin minun kaulaan. En melkein edes huomannut! Ei se lääkäri ehkä olekaan niin inhottava ukko kuin olen luullut.


Matte hätäilee satula-asioiden kanssa kun minulle ei meinaa löytyä sopivaa millään. Matte on nyt todennut, että minun satulan on oltava hurjan leveä edestä ettei se purista. Ilmeisesti sen merkkistä satulaa joka minulla nyt on kokeilussa ei edes saa tarpeeksi leveänä.

Maten ratsastuksenope suositteli satulamerkkiä, joka on kuulemma ainoita tarpeeksi leveitä. En sitten tiedä saanko sellaista kun matte sanoi, että ne on aika kalliita. Matte yrittää nyt etsiä minulle sopivaa käytettyä satulaa mutta se on aika vaikeaa kun Suomessa on paljon leveitä hevosia mutta vähän leveitä satuloita eikä kukaan halua luopua hyvästä satulasta.

Jos joku tietää sopivaa satulaa minulle (etukaaren kulman pitää olla very wide eli vähintään 96 astetta suunnilleen) niin matelle saa tarjota. Eikä edes tarvitse olla mikään huippusatula nyt alkuun kun matelle riittäisi, että pääsisi vähän ratsastelemaan ilman, että sen täytyy pelätä, että minun selkä kipeytyy liian kapean satulan takia.


Ei kommentteja: