keskiviikkona, heinäkuuta 15, 2009

Leijonanhäntä

Terkut täältä laitumelta! Minulla menee ihan kivasti. Saan olla ulkona ympäri vuorokauden paitsi jos on oikein kuuma päivä. Sellaisina pääsen välillä sisään ihanan vilpoiseen talliin ötököiltä suojaan. Tallissa minä menen heti pötköttämään ja torkun kunnolla kun ulkona tarvitsee aina vähän vahtia, että mitä ympärillä tapahtuu. Pitää pysyä selvillä siitä, mitä kaverit tekevät, ja olla vähän varuillaan jos jostain hyökkää vaikka joku petoeläin.

En ole ollut yhtään lomalla, vaan joka päivä tehdään jotain töitä maten tai jonkun muun kanssa. Minulla on sovituksessa uusi koulusatula, joka kuulemma sopii matenkin ahterille. Minun vanhassa lainasatulassa matte ei pysty istumaan ollenkaan, vaan sen reidet jännittyy ja minä menen ihan pinkeäksi, kun matte on niin jäykkä. Tämän uuden satulan kanssa meillä menee paremmin ja Sukkistätikin kehui tänään minun liikkeitä kovasti.

Minä olen saanut kengät etukavioihin. Koskaan en ole näin aikaisin joutunut kenkään! Nyt kun olen jo aikuinen, niin teen enemmän töitä kuin ennen ja sen pitkän kuivan jakson aikana minun etukaviot kuluivat ihan töpöiksi. Minun seppä kävi sitten ja sanoi, että minä olen kovasti aikuistunut ja järkevöitynyt ja minun kengityskäytös on parantunut. Kotkausta minä inhoan, mutta annan nykyään tehdä senkin, enkä edes rypistä naamaa kun tiedän, että on tärkeää käyttäytyä hommissa asiallisesti.

Minun kengittäjä sanoi aika kivasti, että minulla on leijonanhäntä! Me miehet ymmärretään toisiamme. Matte ja muut puhuvat aina vain aasinhännästä, koska minulla on enää pieni tupsu jouhia hännänpäässä.


Eilen me tehtiin aika pitkä laukkamaasto maten kanssa. Mentiin ekaksi ison tien yli ja sitten pikkutietä pitkin jokirantaan, jossa sain päästellä lujaa. Jouduin kyllä laukkaamaan vielä senkin jälkeen, kun olin saanut omasta mielestä jo tarpeeksi, ja minun tuli vähän hiki. Metsässä ei ole nyt oikein kiva käydä, kun siellä on niin paljon ötököitä. Minä inhoan paarmoja ja jos niitä pörrää jo alkumatkasta, niin yritän aina ehdottaa pikaista paluuta kotiin ja ötökkämyrkyn lisäämistä.

Pari tyyppiä meidän tallilla ei anna kunnolla ruiskuttaa itseensä sitä myrkkyä. Urpot. Kannattaisi niidenkin tajuta, että on paljon mukavampi olo, kun ei ole aina ihan paukamilla puremista.



Ei kommentteja: