tiistaina, heinäkuuta 28, 2009

Se on loppu ny

Minä luulen, että kesäloma on nyt vähän niin kuin loppu. Merkkejä on ilmassa:
*Laidun kasvaa pitkää kortta eikä mehevää tuoretta heinää oikein enää ole (ei ole yhtään niin kiva syödä kuin alkukesästä)
*Alituinen ulkona oleilu kyllästyttää (kun se käy työstä: pitää pakkosyödä ja paarmat kiusaavat)
*Jouduin pesulle, sellaiseen vaahtokylpyyn oikein (minun naamakin suihkutettiin, inhottavaa!)
*Kaiken huipuksi matte on taas alkanut vaatia ja käskeä ja pomottaa, eikä se yhtään halua ottaa huomioon, että minua ehkä väsyttää tai ei muuten vaan aina huvita (olen vieläkin ihan hämmästynyt tästä)

Eilen meidän piti mennä maten kanssa jokirantaan mutta minä ovelasti astuin toisen etukenkäni irti melkein heti ja aloin sitten sopivasti aristaa sitä kengätöntä kaviota. Sain syödä aika kauan ojan penkasta kun matte kiroili ja puhisi ja etsi irronnutta kenkää. Ei se sitä löytänyt ja me mentiin tallille ja sitte oli vain ihan lyhyt irtojuoksutussessio.

Matte oli harmi kyllä vieläkin äkäinen ja puhkui energiaa ja päätti, että on sopiva aika pestä minut. Tykkään kyllä siitä, että minua huuhdellaan viileällä vedellä töiden jälkeen tai jos on muuten kuuma. Kunnollinen pesu kestää kauemmin ja minun pitää seistä nätisti kun ensin kastellaan ja sitten vaahdotetaan ja pestään ja sitten huuhdellaan ja vielä kuivataan. Tylsää!

Minulle lyödään uusi kenkä vasta huomenna, joten minusta tänään olisi ollut vapaapäivän paikka. Matte kumminkin satuloi minut ja punnersi selkään ja me mentiin maneesiin ja kun minä yritin laiskotella ja madella pitkänä niin matte tuli oikein äkäiseksi ja jouduin taipumaan ja asettumaan ja peruuttamaan nopeasti ja vaihtamaan vähän väliä askellajia ja niin minun oli pakko ottaa takaosa alle ja alkaa tehdä töitä.

Ei se loppujen lopuksi ollut edes kovin rankkaa: me tehtiin vain vähän sidepassia ja takaosakäännöksiä ja rollbackejä. Kaikki meni ihan hyvin kun olin selvinnyt alkujärkytyksestä ja herännyt ja tajunnut, että matte on ihan tosissaan. Mattekin oli tyytyväinen ja kehui minua, mutta tuntui tuumivan, että minun loma tai paremminkin löysä työjakso ja maastoilukausi on kestänyt liian pitkään ja minä olen muka kadottanut työmoraalini.



4 kommenttia:

Tallitonttu kirjoitti...

*hih* Kuulostaa jotenkin tutulta. Saapa nähdä, millaisen kisatykin minä saan viikon kuluttua takaisin kotiin. Herra kun on periaatteessa vain lötkötellyt koko kesän, ja nyt olisi aika alkaa tehdä tosissaan töitä. Me kun ilmoittauduimme jopa koulukisoihinkin! Elokuun viimeisenä viikonloppuna olisi koitos, kääks.

Anonyymi kirjoitti...

Minä sanoisin, että hevosesi on tehnyt rankkaa työtä ja sille pitää antaa aikaa toipua ja rauhoittua. Alatte vähitellen muistutella vanhoja kuvioita mieleen, muttei liian paljon kerralla, ettei tule henkinen tai ruumiillinen uupumus. Rennossa tilassa kisatkin onnistuvat parhaiten!

Terveiset sateiselta etelärannikolta kotiutuvalle työläiselle lähettää
Ruuna

Tallitonttu kirjoitti...

No hitsiläinen, iskipäs nyt kommunikaatiokatkos! Lötköttelyllä tarkoitin, että ei ole sen suuremmin vaadittu tekemään mitään koulukiemuroita tai kulkemaan peräänannossa tms. Johan sen näkee ruunan mahan koosta, että töitä on tehty. Heinämaha on muisto vain! Ja ne hurjan isot kisatkin ovat tallin omat, helppoa C:tä. =) No eipä mitään, tämmöistä tämä aina välillä on. Tulee ilmaistua itseä epäselvästi, kun yrittää pieneen tilaan mahduttaa paljon asiaa.

M kirjoitti...

Ruuna tuossa vain oli sitä mieltä, että hevosen kuin hevosen olisi päästävä mahdollisimman helpolla. En ole itse samoilla linjoilla alkuunkaan!