sunnuntaina, huhtikuuta 01, 2007

Ori tarinoi (osa 2)

Ette usko miten minulle kävi viikolla: unohdin kokonaan miten liinassa juostaan. Liinassa juokseminen on sellaista, että matte seisoo keskellä piiskan kanssa ja minä juoksen sen ympärillä pitkässä narussa maten määräämää tahtia. Sillä piiskalla ei yhtään lyödä hevosta vaan se on sellainen eteenajava apu.

Olen yli puoli vuotta kuntoillut ja treenannut säännöllisesti liinassa ja nyt se taito vaan ykskaks unohtui minulta. Käännyin siellä uralla aina vaan katsomaan mattea ja yritin sen ruumiinkielestä lukea, mitä pitää tehdä. Ilmiselvästi se halusi minun olevan pää ympyrän keskelle päin ja peppu ulos. Osasin sen niin hyvin, ettei matte päässyt ollenkaan kummankaan kyljen puolelle saati takaviistoon, mistä se olisi voinut antaa erilaisia merkkejä.


Minulla oli oikein hauskaa kunnes matte vähän hermostui ja nappasi minua piiskalla pyllylle. Ei kirpaissut yhtään mutta hämmästyin kamalasti kun matte on yleensä aika lepsu. Yht'äkkiä sitten muistinkin miten liinassa juostaan. Vähän hassua että olin sen niin perinpohjaisesti unohtanut ja kuinka äkkiä kaikki palautui mieleen.

Matte marmatti vielä vähän mutta lopetti aika pian koko juoksutuksen ja kehui minua kiltiksi pojaksi joka kyllä olenkin. Minkäs ori sille mahtaa jos ei aina muista ihan kaikkea. Varsinkin jos on aika kuuma eikä oikein huvita sellainen tylsä juoksutus. Ei matte itse koskaan joudu juoksemaan samaa ympyrää kunnes on ihan hiki!

Eilen olin maten kanssa sellaisella ratsastustunnilla. Se tarkoittaa sitä, että matte istuu selässä ja kentällä on meidän kanssa joku täti, joka huutelee jotain. Se ei ollenkaan huuda minulle vaan matelle mikä on kivaa vaihtelua. Toisaalta siellä tunnilla jouduin ehkä enemmän töihin kuin normaalisti ja matte aikoo harjoitella minun kanssa niitä samoja juttuja yksin ilman sitä vierasta tätiä. Oikeastaan se oli aika mukavaakin koska matte istui siellä selässäni välillä niin, ettei se häirinnyt minun jogia ollenkaan ja melkein unohdin, että se on siellä.

Matte on monesti selässäni vähän jäykkä ja se tuntuu kurjalta kun hytkytään liikettä vasten eikä sen mukana. Matte on luvannut opetella paremmin olemaan siellä selässä ja se vieras täti puhui joistain kisoista. Minä en tiedä mitä ne kisat on eikä matte selittänyt vaan meni taas ihan tönköksi. Sitten se taas vähän rentoutui ja me tehtiin jotain kuuliaisuusharjoituksia ja sitten matte tuli alas ja minä pääsin tarhaan ja sain porkkanoita. Aika kivoja nuo ratsastustunnit.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Tässä kuvassa olen minä ja minun valmentaja kaksivuotis-
kesänäni, jolloin aloin opetella ratsuksi.

Miehekäs laji



Ei kommentteja: