tiistaina, marraskuuta 18, 2008

Koiraa ja karvaa

Meille on tullut uusi koira. Se ei häiritse minua kun se pysyy poissa jaloista eikä yritä tunkeilla minun karsinaan. Matte näytti sitä minulle kerran ja minä nuuskin sitä ihan ystävällismielisesti mutta se rääpäle pelkäsi minua kamalasti, hah. Siitä koirasta on kuva tuossa alla.

Minulta on nyt leikattu karva lyhyeksi kaulan alapuolelta ja rinnasta. Se ei oikeastaan haittaa ja jaksan vähän paremmin tehdä työtä kun ei tule niin hiki. Matte hommasi minun loimeen sellaisen kaulakappaleen niin etten kylmety ulkona vaikka kaula on osittain paljas. Sisällä en pidä mitään takkia kun minua ei tuon enempää klipattu enkä ole kylmänarka.

Talvikarvani on vielä kasvuvaiheessa enkä ole vielä kovin kihara. Vaikka ulkona on suht lämmintä niin joudun melkein joka päivä pitämään takkia kun aina vaan sataa! Minä en kyllä helposti kastu läpi asti mutta matte on vähän semmoinen, että se murehtii turhasta. Minun uusi loimi ei onneksi ole yhtään hullumman näköinen ja minun Adjutantilla ja Isolla Ruunalla ja Riekkuvalla Ruunalla on kanssa samanlaiset. Ne on meidän tiimitakit.

Eilisaamuna minä pelästyin kun Iso Ruuna tuli tarhaan eikä sillä ollut tiimitakkia vaan ihan eri loimi ja vielä sininen. Minä en tykkää sinisestä kun nuorena kerran pelästyin hirveästi kun näin shetlanninponin sinisessä loimessa. Se näky vainoaa minua vieläkin, huh.

Minulla oli eilen hieronta kun olen muka ollut vähän äkeä. Oikea takajalka tai siis oikea kankku se taas oli joka jumitti. Minun liikkeet on kyllä ihan puhtaat eikä se kankkukaan ollut kuin ihan vähän jumissa mutta matte nyt on tuommoinen hössöttäjä. Vaan ihan mukavaahan se hieronta on. Kesti vaan ihan liian kauan kun muut saivat jo porkkanoita ja minun vaan piti olla hierottavana enkä saanut yhtään porkkanoita kuin vasta myöhemmin.


Ei kommentteja: