torstaina, tammikuuta 17, 2008

Ruunaa kiukuttaa

Matte on ollut ikuisuuden jollain ihme "saikulla" eikä käy tallilla melkein ollenkaan. Sukkistäti on käynyt ratsastamassa pari-kolme kertaa viikossa mutta sekään ei piristä minua kun kerran matte on hylännyt. Olen jo monta päivää kiukutellut henkilökunnalle ja murjottanut karsinan nurkassa ja haistattanut pitkät kaikille.

Toissapäivänä olin tosi vihainen kun Sukkistäti tuli enkä tullut tarhan portille kuin vasta pitkän houkuttelun jälkeen. Sitten riekuin ja kiskoin riimussa mitä en normaalisti tee ikinä. Kun pääsin irti maneesiin niin riehuin ja potkin ja juoksin ja olin hirmu kiukkuinen. Sukkistäti antoi minun riehua kauan ja vei sitten harjaukseen. Siinäkään en rauhoittunut ollenkaan vaan kakkasin ja kuovin ja tein oripotkuja etusella enkä totellut yhtään.

Sukkistäti päätti sitten juoksuttaa minua liinassa eikä ratsastanut kuin lopuksi ihan vähän kun olin jo rauhoittunut aika paljon. En silti illallakaan halunnut seurustella henkilökunnan tai kenenkään kanssa vaan mökötin nurkassa ja tulin karsinani ovelle vasta kun sain ruokaa. Minua inhottaa kun minut on jätetty yksin eikä ole mitään tekemistä!

Matte kävi eilen kun Sukkistäti oli kertonut minun huonosta käytöksestä. Matelle en paljon uskaltanut temppuilla mutta irtojuoksutuksessa jäin kerran paikalleni hyppimään ja luimimaan ja melkein hyökkäsinkin mattea kohti että juokse ite stana! En sitten kumminkaan hyökännyt vaan jatkoin juoksemista ja sitten haliteltiin maten kanssa ja minua harjattiin ja minun kanssa seurusteltiin. Seinään päin käännyin vasta kun matte yritti nyppäistä minulta silmäripsen joka oli kaartunut niin, että se osui minua silmään. Silloin matte lähti pois ja sanoi minulle, että tänään nyppäistään silmäripsi ja tehdään kivoja juttuja ja halitaan.

Olen minä jo vähän leppynyt mutta matte ei saisi jättää minua yksin vaan sen pitäisi käydä joka päivä.


Ei kommentteja: