tiistaina, lokakuuta 28, 2008

Ruunan ruokahuolet

Ekaksi kerron kun olin taas tosi hyvä ihan uudessa jutussa. Meidän maneesiin tehdään aina välillä semmoinen irtohypytyskuja ja minä olenkin hyvä hyppäämään niin kuin olen ennenkin sanonut. Viimeksi kun se kuja oli niin matte laittoi viisi peräkkäistä estettä jotka piti hypätä in-and-out-tyyliin eli niin, ettei tule ollenkaan laukka-askelia väliin. Sellaista sanotaan myös jumppasarjaksi.

Minä hyppäsin tosi näppärästi ja sain askeleet sopimaan just eikä melkein. Hyppäsin monta kertaa ja molemmista suunnista enkä olisi halunnut oikein lopettaa kun se hyppääminen oli kivaa ja olin niin hyvä.


Matte oli ymmärrettävästi tosi ylpeä kun minä olen hypännyt in-n'-outina ennen vain kahta ja jos on ollut enemmän esteitä niin välissä on ollut se yksi laukka-askel vähintään. Matte ja muutkin sanoivat, että minulla on estesilmää ja hyvä tekniikka. Öhöm!

Minun kaura-annoksia on pienennetty samaan aikaan kun minun työmäärää on lisätty! Matte kyllä väittää, että olen hyvässä lihassa ja hyllyn vähän sieltä ja täältä mutta täytyyhän miehellä massaa olla! Miten minä muka kasvatan lihasta jos en saa ollenkaan ruokaa?

Annoskokojen pienennystä matte perustelee sillä, että saan kokonaisen ekstra-ruuan päivällä. Siinä on pellavaa jotta minun mahaan ei kertyisi hiekkaa ja heinäpellettejä, että se pellava menisi alas kun ei se minulle pelkästään maistu. Kun se pellava on kuulemma aika energiapitoista ja pelleteissäkin on paljon ravintoa niin minun kauroja piti vähentää kun aloin muka lihoa heti sen jälkeen kun aloin saada tuota pellavapellettipuuroa.

Tallin ikkunalaudalla odottaa sellainen kone, jolla ajetaan hevosia kaljuksi. Kaksi meidän tallin hevosta on jo klipattu kokonaan ja minulle ja Isolle Ruunalle suunnitellaan hikoilevimpien paikkojen karvanpoistoa. Minusta ei ole mitään järkeä ajaa karvaa pois talveksi kun on kylmä ja siksi se talvikarva hevosille kasvaa, että me pärjättäisiin kylmässä. Matte nyt kumminkin väittää, että minun on mukavampi tehdä töitä kun hikoilen vähemmän eikä minulta kuulemma sentään ajeta kaikkea pois.


Ei kommentteja: