torstaina, maaliskuuta 26, 2009

Ruunan viikko

Minulla on ollut aika rankka viikko eikä yhtään huvia. Heti maanantaina matte harjoitteli valmentajan antamia läksyjä. Minä olin tietysti hurjan hyvä. Meidän yhteistyö maten kanssa toimi loistavasti siihen asti kunnes maneesiin tuli vieraita hevosia enkä minä saanut tutustua niihin enkä vetää vierasta oria päihin kun se hörhötteli minulle niin kuin olisin joku tamma! Jouduin sitten vielä tekemään töitä vaikka mieleni oli ihan kuohuksissa ja sain lopettaa vasta sitten kun olin taas ihan rento ja kuuliainen.

Tiistaina kävi Sukkistäti ja minä pystyin onneksi uunottamaan sitä aika hyvin ja laiskottelemaan aika paljon. Minun ei tarvinnut tehdä paljon mitään kun täti raahasi minua mukanaan selästä käsin.

Keskiviikkoaamuna minulta jäi aamupala kesken kun matte tuli riipimään minua tunnille. Valmentaja kehui minua kovasti ja matteakin vähäsen. Maten istunta on kuulemma parantunut ja me ollaan menossa oikeaan suuntaan. Minä sain erityiskehuja yhteistyöhalukkuudesta ja hurjan niukoista käännöksistä. Matte sai läksyksi tehdä vähemmän siellä selässä ja ratsastaa paljon ilman satulaa niin että sen tasapaino kohentuu.

Torstaina minulla kävi ensin asiakas ja me mentiin sen ja maten kanssa metsään kävelylle. Illemmalla Sukkistädillä oli vielä western-tunti mutten minä siellä viitsinyt paljon tehdä vaan täti joutui taas raahaamaan minua eteenpäin. Tädin naama oli ihan punainen kun tunti loppui. Ope ei paljoakaan haukkunut meitä mutta matte oli jälkeenpäin ihan hiilenä ja marmatti tädille, ettei minua saa päästää noin helpolla vaan osaan kyllä ja jaksan.

Tänään minua ärsytti heti aamusta kun matte ei antanut minun putsata tallin lattialta sinne pudonneita heiniä vaan se pakotti minut riimuun ja roudasi ulos. Uloshan minä menen joka aamu ja saan siellä aina heinää mutta olisin ensin tahtonut syödä heinät lattialta, siisteyttä rakastava kun olen.
Illalla tulee kuulemma Sukkistäti kun matte lähtee taas ratsastelemaan niillä pienillä karvaisilla ja se tulee takaisin vasta monen päivän päästä. Voi olla, että minun täytyy alkaa mököttää ja kiukutella tädille kun mattea ei näy.



Ei kommentteja: