tiistaina, marraskuuta 13, 2007

Ruunan oppivuodet

Minulla kävi western-opettaja kotitallilla ja minä olin tosi hyvä ja opettajan suosikki! Matte oli ihan myyty kun se opettaja kehui minua kamalasti ja sanoi fiksuksi ja ihanaksi ja hyväksyi maten hiljaa hyvä tulee-meiningin minun opettamisessa ja ratsastamisessa.

Me harjoiteltiin monia asioita, vähän mm. etuosakäännöstä. Se oli helppo juttu mutta ratsastajalla ei ollut homma ihan hallussa joten minulla vähän kesti ennen kuin hiffasin mikä oli tarkoitus. Sitten astuin tosi hienosti ja tarkasti ja taas minua kehuttiin ylenpalttisesti.

Se opettaja sanoi, että ratsastuksen jälkeen minua pitää aina kunnolla kiittää ja olla minun kanssa. Minä kun osaan arvostaa tutun ihmisen kanssa seurustelua enkä yleensä ole kovin innokas menemään takaisin tylsään tarhaani paitsi ruoka-aikana. Maten kanssa minä saan yleensä olla töitten jälkeen vapaana tallissa tai maneesissa ja tutkia paikkoja ja hengailla maten kanssa ja yleensä saan silloin vielä lesepuuroa, nam.

Matte sai opettajalta paljon hyviä vinkkejä ja se opettaja tulee taas ensi viikolla. Matte aikoo laiskotella siihen asti mutta minulla on tällä viikolla vielä kolme - se on kamalan monta! - enkkutyylin valmennusta joissa matte on mukana vain katsojana eikä ratsasta ollenkaan. Minä kyllä tykkään siitä enkkuratsastuksestakin koska olen siinäkin kamalan hyvä ja minua kehutaan paljon.


Ei kommentteja: